Podmínky a pravidla spolupráce
Co je možné očekávat od spolupráce
Pracovníci a pracovnice Pro Dialogu, z.s. (dále Pro Dialog)
- budou hledat, formulovat a hájit nejlepší zájem každého dítěte;
- budou průběžně klienty a klientky informovat o možnostech spolupráce v Pro Dialogu;
- budou respektovat osobnost a rozhodnutí každého účastníka aktivit v Pro Dialogu;
- budou postupovat v souladu se svými profesionálními znalostmi a zkušenostmi;
- budou respektovat společenská pravidla pro komunikaci;
- na vyžádání orgánu SPOD nebo soudu vyhotoví písemný záznam z aktivit v Pro Dialogu.
Účastník/účastnice aktivit v Pro Dialogu
- se bude účastnit dohodnutých aktivit v Pro Dialogu;
- bude pravidelně docházet na konzultace, které jsou jejich integrální součástí a bude dodržovat dohodnuté termíny a časy;
- umožní každému svému dítěti čerpat vlastní podporu formou pravidelného individuálního kontaktu s pracovníky a pracovnicemi Pro Dialogu přiměřeně věku a potřebám dítěte;
- bude aktivní v dosahování dohodnutých individuálních cílů spolupráce v nejlepším zájmu každého svého dítěte;
- bude podávat pravdivé informace;
- bude respektovat společenská pravidla pro komunikaci;
- bude respektovat pokyny a doporučení pracovníků a pracovnic v konkrétních situacích při průběhu aktivit Pro Dialogu.
Pro aktivity v organizaci Pro Dialog jsou dohodnuty tyto podmínky spolupráce
- Všichni přítomni se v průběhu aktivit zdrží veškerých projevů násilí a agresivních projevů;
- Během aktivit všichni přítomni minimalizují používání mobilního telefonu;
- S respektem k ochraně soukromí a důstojnosti dětí i ostatních nikdo z přítomných nepořizuje zvukový ani obrazový záznam z aktivit, pokud není dohodnuto jinak;
- Všichni účastníci podporují cíl spolupráce, kterým je rozvoj vztahu mezi dítětem a přítomnou osobou blízkou. Přizpůsobí tomu náplň a průběh aktivit;
- Na jednotlivých aktivitách není nikdo pod vlivem alkoholu ani jiných omamných látek;
- Všichni přítomní se při aktivitách zdrží veškerých vulgarit a odsuzujících či urážlivých výroků a gest namířených vůči jakékoli osobě;
- V přítomnosti dítěte je jazyk všech přítomných výhradně slušný;
- Účastníci a účastnice se zavazují k tomu, že nebudou vyčkávat příchodu či odchodu ostatních účastníků do Pro Dialogu ani nebudou ostatní účastníky sledovat či se domáhat vstupu do prostor Pro Dialogu, mimo dohodnutý čas;
- Účastníci a účastnice akceptují, že pracovníci a pracovnice Pro Dialogu mohou, v zájmu dítěte, citlivým způsobem vstupovat do interakcí mezi nimi a každým dítětem;
- V případě, že účastníci a účastnice potřebují, aby dítě na pracoviště přivedla jiná osoba než oni sami, je nezbytnou podmínkou, aby o tomto záměru informovali pracovníky Pro Dialogu natolik včas, aby k tomu Pro Dialog mohl zaujmout stanovisko, nejméně však 2 pracovní dny předem. Bez vydání stanoviska Pro Dialogu není možné změnu doprovodu realizovat;
- V případě, že si účastníci a účastnice budou přát, aby se aktivit na pracovišti Pro Dialogu zúčastnila s nimi další osoba (bez ohledu na to, o koho jde), je nezbytnou podmínkou, aby o tomto záměru informovali pracovníky Pro Dialogu natolik včas, aby k tomu Pro Dialog mohl zaujmout stanovisko, nejméně však 5 dní předem. Bez vydání stanoviska Pro Dialogu, z.s., není možné účast dalších osob u aktivity realizovat;
- Pokud během aktivit dojde
k situaci, ve které by mohl být ohrožen zájem dítěte, pracovníci a pracovnice Pro Dialogu si vyhrazují právo
aktivitu ukončit;
- Účastníci a účastnice akceptují, že jim může být nabídnuta účast na edukačních aktivitách, které Pro Dialog realizuje v průběhu roku. Tyto jsou chápány a nabízeny jako další možnosti podpory a vzdělávání pro své klienty, přičemž rozhodnutí o tom, zda se rodiče nabídnuté aktivity zúčastní, ponechává Pro Dialog na jejich svobodném uvážení.
Důvody k ukončení spolupráce
- Ukončení na přání účastníka a účastnice;
- Naplnění cílů spolupráce;
- Ukončení z odůvodněného rozhodnutí Pro Dialogu;
- Nedodržení dohodnutých podmínek a pravidel spolupráce ze strany účastníka nebo účastnice.
Podávání a vyřizování stížností na práci pracovníků a pracovnic Pro Dialogu
V případě, že pracovníci a pracovnice Pro Dialogu neplní podmínky a pravidla spolupráce, má účastník a účastnice právo podat stížnost. Stížnosti mohou být podávány písemně s podpisem nebo anonymně, ústně, telefonicky, poštou nebo e-mailem. Stížnost je možné zapsat do Knihy přání a stížností na pracovišti Pro Dialogu anebo zaslat na adresu pracoviště k rukám ředitelky.
Podmínky a pravidla spolupráce platné pro rok 2024.