Jak se může rodič o dítě zajímat v rámci znovuobnovování vztahu
RESPEKT NEZNAMENÁ BEZBŘEHOST V HRANICÍCH
Některé děti jsou ochotné vztah znovu navázat, a umějí si, často díky dlouhé terapii, samy říci, co jim ve vztahu s rodičem schází.
Chlapec, říkejme mu Emil, má to štěstí, že dochází dlouhodobě a pravidelně k terapeutce, která pracuje s dětmi.
zasílám informace, které Emil sdělil ohledně svých přání směrem k otci – co by od otce chtěl jinak:
Aby nemluvil o mamince a Tomovi hnusně. Emil náhodně zaslechl telefonní hovor otce, ve kterém otec byl hodně nepříjemný na manžela matky. Také byl přítomen situacím, kdy otec se k matce vyjadřoval velmi nepříjemně a používal vulgární výrazy přímo před Emilkem.
Aby táta Emilovi více naslouchal a respektoval jeho přání. Například pokud Emil tátu požádá, aby nečetl dopisy od jeho sourozenců, aby táta jeho žádost bral vážně.
Aby se táta o Emila opravdu zajímal – zejména o jeho pocity a potřeby. Emil by rád od táty jako součást jejich společného času slyšel i otázky, jak se (Emil) cítí nebo jestli je v pořádku.
Terapeutka s Emilem nadále pracuje a pokud se v rámci dalšího psychologického procesu ukáží další přání či potřeby Emila směrem k otci, budou zaznamenávány a předány..